دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
ما می‌توانیم سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۳۷:۴۶

با همت متخصصان توانمند کشورمان صورت گرفت
خودکفایی ایران در تولید انواع پمپ‌های صنعت نفت و گاز
باشگاه خبری فراساحل: با طراحی و تولید پمپ‌های کرایوجنیک که برای پمپاژ پروپان و بوتان مایع در پالایشگاه‌های گازی استفاده می‌شود، ایران در تولید انواع پمپ‌های صنایع نفت و گاز به خودکفایی دست یافته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، فرج پوروند در جمع خبرنگاران با تشریح روند فعالیت این پمپ‌ها، اظهار داشت: پمپ‌های کرایوجنیک برای پمپاژ گاز پروپان مایع در دمای منفی ٤٨ درجه سانتیگراد و برای انتقال ال پی جی از پالایشگاه به کشتی‌های مخصوص حمل این حامل انرژی برای صادرات به دیگر کشورها طراحی و ساخته شده است. مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی ایران افزود: کیفیت پمپ‌های ساخت داخل همتراز با پمپ‌های مشابه اروپایی و در مقایسه با محصولات کشورهای آسیایی کیفیت بالاتری دارد، قیمت پمپ‌های تولید داخل یک سوم از مشابه اروپایی خود پایین‌تر و با وجود کیفیت بالاتر نسبت به پمپ‌های آسیایی، قیمت آن از پمپ‌های مشابه این کشورها ارزانتر است.

صرفه‌جویی ارزی ٤٠٠ میلیون دلاری

فرج پوروند، مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی ایران سازنده پمپ‌های کرایوجنیک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این پمپ بیش از سه سال بطول انجامیده است، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، تولید پمپ‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و پمپ‌های بزرگ آبرسانی و نیروگاهی در داخل کشور بیش از ٤٠٠ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد. پوروند با بیان آن که این پمپ‌ها بصورت کامل غوطه ور در عمق ٤٠ متری مخازن ال پی جی فازهای پارس‌جنوبی نصب می‌شود، اضافه کرد: این پمپ‌ها به دلیل حساسیت بالا، فعالیت در دمای بسیار پایین و غوطه‌ور بودن در داخل پروپان و بوتان مایع، طراحی ویژه و پیچیده‌ای دارد. این فعال صنعت نفت ایران بابیان این که در دنیا کشورهای معدودی دارای این فناوری هستند، گفت: ایران با تولید این پمپ‌ها، در جمع چهار کشور تولیدکننده این پمپ‌ها قرار گرفت. وی گفت: با توجه به دمای بسیار پایین پروپان مایع، پمپ‌های کرایوجنیک که برای پمپاژ این محصول طراحی شده است، با نیتروژن مایع و در دمای منفی ١٩٦ درجه سانتیگراد آزمایش می‌شوند که طراحی و ساخت این خط آزمایش، بیش از ٢ سال طول کشیده و بیش از ٢٠ میلیارد ریال هزینه داشته است.

رونمای از پمپ‌های کرایوجنیک ایرانی در فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی

مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی ایران همچنین از رونمایی نخستین سری از این پمپ‌ها و ارسال آن برای فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی در آخرین هفته دی ماه امسال خبر داد و گفت: همه پمپ‌های کرایوجنیک فاز ١٤ پارس‌جنوبی نیز در حال تولید هستند. وی اضافه کرد: علاوه‌بر آن، قرارداد تولید پمپ‌های کرایوجنیک فاز ١٩ و فاز ٢٤ و ٢٢ پارس‌جنوبی نیز در امضاست. در دو سال اخیر ٣٨٠ دستگاه انواع پمپ‌های پیشرفته صنعت نفت برای فاز ١٤ پارس‌جنوبی، بیش از ٢٠٠ دستگاه برای فازهای ٢١ و ٢٠ پارس‌جنوبی و ٣٠٨ دستگاه برای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تولید شده است.


  کد خبر : 284
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :